Attest voor verkoop
Wens je een woning te verkopen met een bouwjaar ouder dan 2001? Dan is een asbestattest noodzakelijk voor de verkoop van je woning!
Een asbestattest voor verkoop is nodig wanneer er een overdracht van eigenaar van de woning is. Bij het ondertekenen van de akte bij notaris of compromis met makelaar is het attest nodig.
Het attest is standaard 10 jaar geldig. Maar indien sterk beschadigd asbest-verdacht materiaal wordt gevonden, wordt deze termijn herleid naar 5 jaar.
Het asbestattest is bedoeld om de nieuwe of toekomstige eigenaar aan te geven waar er asbest-verdacht materiaal in de woning aanwezig is.
Tijdens het plaatsbezoek wordt het volledige pand en tuin doorzocht. Indien nodig wordt een staal afgenomen volgens het voorgeschreven protocol waaraan de asbestdeskundige moet voldoen. Dit wil zeggen dat er zeker geen grote beschadigingen worden aangebracht tijdens het plaatsbezoek.
Vragen of afspraak inplannen?
Nood aan advies, een deskundige in energie en/of asbest of wil je een offerte op maat? Neem dan contact met ons op! Wij komen steeds langs om onze diensten persoonlijk toe te lichten.